Crystal Dynamics razbjesnio igrače širom svijeta

  • od Edo Šanjta
  • 3 Godina prije
  • 0

Jučerašnja objava Crystal Dynamicsa prema kojoj će se najnoviji nastavak avantura Lare Croft pod naslovom Rise of the Tomb Raider pojaviti isključivo za Xbox One uzburkala je gamersku zajednicu. Gotovo su trenutno po objavi razni igraći blogovi i internetski forumi planuli negativnim komentarima bijesnih igrača koji ovaj potez izdavača vide kao pokušaj Microsofta da se dokopa kakve-takve ekskluzive kako bi pospješio prodaju svoje nove konzole. Prodajni rezultati naime govore da se PS4 prodaje 3:1 u odnosu na Xbox One.

Darrell Gallagher iz Crystal Dynamicsa pritom je izjavio da je igra prava ekskluziva bez vremenskog ograničenja i da je Microsoft oduvijek cijenio njihovu viziju vezanu uz igru. Ta “vizija” vjerojatno ima oblik gomile novca koju je Microsoft istresao pred njih kako bi osigurao prava da se igra pojavi isključivo na Xbox Oneu. Igrače je dodatno razbjesnila njegova izjava kako ovim postupkom oni nisu napustili igrače na ostalim konzolama jer se, eto, za njih sprema Lara Croft and the Temple of Osiris, a i remasterizirana verzija Tomb Raidera može se naći za PS4 (prodaje se i za Xbox One).

Međutim danas se priča potpuno promijenila. Igra više nije ekskluziva za Xbox One te će se pojaviti i na konzoli Xbox 360, a još je potvrđeno i da će prije spomenuta ekskluziva ipak biti vremenski ograničena (koliko dugo – još se ne zna) nakon čega će se pojaviti i na ostalim platformama. Vjerojatno iznenađen gomilom negativnih komentara, Crystal Dynamics je u roku od samo 24 sata odlučio potpuno promijeniti priču kao svojevrsni damage control.

Razjasnimo jednu stvar – ekskluzivni igraći naslovi za određene platforme oduvijek su postojali. Igre poput Uncharteda (Playstation) ili Halo (Xbox) stvarane su za određene konzole i često financirane od njihovih proizvođača. Problem leži u načinu na koji se ovdje pokušalo manipulirati igraćom zajednicom kako bi se pospješila prodaja jedne igraće konzole. Činjenica da se gotovo preko noći odlučilo objaviti cjelokupan dogovor između Microsofta i Crystal Dynamicsa govori nam da se izdavači itekako boje bijesa igrača i nastoje dobro slušati što to oni žele – kako i treba biti.

Alberto Čendak